lördag 4 december 2010

tungt

Ofta har jag en stor klump inombords
en tjock hård klump som bara sitter fast i bröstet
och sitter i vägen för andningen.

Det vill bara ut men kommer inte ut.
Klumpen är fylld med ilska, frustration,
sorg, maktlöshet och uppgivenhet.

Stundtals minskar den i storlek och gör det
lättare att andas, tid till andas ut.
Men strax igen växer den och försöka kväva mig.

Jag är stark och försöker hålla ut,
men det tär. Kommer jag alltid att orka stå emot?
Styrkan kan hämtas från tårarna som bara kommer.

Hur ont gör det då inte dig? Det är ju din smärta som
bränner i mitt bröst. Hur ska jag få dig att förstå?
Vi är inte ute för att göra dig illa. Vi är i samma team.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kärlek till dig och er Malin!!!

Kram Maria
http://www.mariasdagbok.blogspot.com/