lördag 1 januari 2011

Slutet gott allting gott....


Nu är det äntligen nytt år.

Jag är redo att börja om igen att starta igång allt det positiva, att hitta glädjen. meningen med livet och försöka återställa balansen runt om mig igen.

Gårdagen blev trevlig hos svägerskan och svågern. Vi åt otroligt god mat. Heta räkor med vitlöksbröd med vitt vin till förrätt, fläskfilé med bacon och svamp och potatisgratäng och sallad med med rött vin till varmrätt och cheesecake till dessert, som jag tog flera gånger av trots att jag inte tycker om cheesecake. Maria lovade att den skulle bli succé tidigare i veckan och det blev den. Lång och trevlig middag ändå hann männen se lite på ishockeyn före tolvslaget.

Vid tolvslaget skålade vi in det nya året med riktig Champagne medan det sprakade med raketer i alla regnbågens färger runt omkring oss. Mysigt och skönt att komma ut lite, trots att det blåste och småstänkte i ansiktet på oss.

Efter tolvslaget pratade jag med mina söner. Konstigt att inte ha dem nära på nyår. Första gången för oss, men det är väl så det kommer att bli i framtiden. De skapar sina egna traditioner. Men det värmde i mammahjärtat att de åtminstone önskade gott nytt år per telefon. Yngsta sonen var med flickvännens familj och äldsta sonen var hos kompisar.

Klockan 2.30 var jag och mannen tillbaka på hotellet.

Idag blir det åter en dag med svägerskan och svågerns familj. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: