måndag 31 januari 2011

klass 9A

Nu ska lärarna läxas upp och bli bättre pedagoger i den nya Klass 9A. Det kan bli lärorikt för oss andra pedagoger att se och lära. Just nu känner jag att alla tips till att bli en bättre lärare är välkommet. Jag har en 1:a med 26 elever och 15 skulle inte gå på Samhällsprogrammet över huvudtaget. Det är mycket svårt om inte omöjligt att vara en god pedagog och ha tålamod med dessa omotiverade elever som inte ens orkar ha med sig en penna till lektionen. Jag bävar för när rektorn kommer på lektionsbesök. Är det alltid lärarens fel när det inte fungerar i klassrummet?

Idag firar sonen och flickvännen 1år. De är och äter romantisk middag och ska avsluta kvällen med bio. Länge lever kärleken!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

hej! En utmaning till dig som jag fått av LINDA http://mariasdagbok.blogspot.com/2011/02/linda-utmanar-mig.html Kram Maria