onsdag 5 januari 2011

ser slutet på lovet :(

Idag kom jag och mannen iväg redan på morgonen och handlade för 3 veckor framåt och naturligtvis till sonens kalas på lördag. Vi hann med Willys, City Gross och Systemet på 1 timme och 15 minuter. Måste vara rekord. När vi kom hem sov barnen fortfarande och hade inte märkt att vi varit borta.

Jag har också bakat 3 frukostbröd och 40 grahamsbullar, så nu behöver jag inte baka frukostbröd förrän nästa helg. På fredag ska jag baka 2 kladdkakor sedan är allt bakat till lördagen.

När bullarna var på jäsning passade jag på att plocka undan alla jul- och adventsaker utom julgranen. Den hann jag inte och tänkte att den kanske kan stå en dag till. Men nu när allt annat juligt har försvunnit så ser den väldigt malplacerad ut. Jag får väl ta ett ryck och plocka ner den också. det bästa med det är att det kommer inte att barra.

Ikväll blir det brottargratäng till middag.

Inga kommentarer: