söndag 6 februari 2011

sköna söndag

Den här helgen har varit helande och skön ändå har det blivit lite gjort. Mannen har varit delakti hela helgen och det gör skillnad.

Ida var jag uppe klockan 6 och hämtade sonen, då passade jag på att checka steken som jag ställde in i ugnen innan jag lade mig. Det såg ut att sköta sig bra. Jag hängde lite tvätt och gick och lade mig igen.

Klockan 9 gick jag upp igen. Hängde mera tvätt. Jag, mannen och dottern åt frukost ihop sedan var det dags att ta ut steken och lägga den i saltlag. Så häftigt! In i kylen med steken i 5 timmar sedan var den klar.

Jag bakade en långpanna kärleksmums denna helg också. Så vi har fikabröd när pappa och hans fru kommer.

Klockan 12 är simskolorna slut i simhallen och då var jag och mannen där beredda på att ta över och simma 1 timme. Jätteskönt!

Nu i eftermiddags fikade vi med pappa och mormor G. Dottern hade fått biobesök av morfar och mormor G så idag var dottern på bio med mormor G. De såg Trassel. Den var jättebra sa de båda. Pappa har gikt i tån så han stannade hos oss.

I kväll åt vi potatisgratäng (som mannen gjorde) och tjälknöl med grönsaker och kantarellsås. Såå gott! Köttet blev fanastiskt. Jag kommer absolut att göra tjälknöl fler gånger.

En härlig och skön helg har det varit. Hoppas jobbveckan rullar på smidigt.

Inga kommentarer: