fredag 18 mars 2011

fredagsmys

Nu är alla friska igen. Jag gick tillbaka till jobbet idag och dottern till skolan. Vi skulle ha pyjamasparty ikväll med övernattning men för att ta det säkra före det osäkra flyttade vi fram kalaset till nästa fredag. Bra! Dotterns mage hade inte fixat hamburgare och godis i kväll.

Jag har lärt dottern att spela kinaschack. En av mina favoriter sedan barndomen. Min mamma är grym på kinaschack. Det är dottern också snart. Hon vinner över mig flera gånger. Jag som är ringrostig eller så har jag en mycket smart dotter.

Idag har jag och dottern varit på bibblan. Det var länge sedan vi var där tillsammans. Dottern cyklar dit ofta och lånar själv men nu var jag också med. Egentligen älskar jag bibliotek. Jag lånade en hög med månadstidningar och dottern en hel hög med läsa-själv-böcker, 1 inläst bok på cd och en tjock bok som jag ska läsa högt för henne. Jag tycker om att hon fortfarande vill lyssna på högläsning. Hon älskar böcker och tycker om att lyssna på böcker och läser gärna själv om det inte är för mycket text på sidorna. Då ger hon upp.

Denna helg ska bli solig och vårlig till skillnad från snökaoset som kom hos svägerskan i natt. Vi hoppas på kaffe på uteplatsen denna helg. Vi kommer att vara hemma och småpyssla. Jag ska lägga ut annonser på Tradera och hoppas få in lite matpengar, jag får nämligen 7000 mindre i lön nästa lön eftersom jag varit ner hemma än på jobbet. Förstår inte hur vi ska få ihop det nästa månad. Vi tackar gärna ja till att bli hembjudna på middag under april månad :).

Ikväll blir det chili con carne med ris och sedan Så ska det låta.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Vilken helg vill ni komma hit och äta??? Fast det är klart bensinen blir ju dyr... Men ni är SÅ välkomna!

Adam läser Bert böckerna för fullt. Är han inte fär liten för dem?

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Anna sa...

Kanske en fika på uteplatsen i helgen?