tisdag 15 mars 2011

Sjukstuga igen

Jag som trodde att sjukdomarna var över nu men så var det inte. Jag blev dunderförkyld i helgen och kände mig inte allt för fräsch på jobbet igår. Men när jag höll på att omfamnas av drömmarnas underbara land störtade dottern upp, kritvit i huvudet, och hulkade. Vi rusade ut till toa där hon kräkte ner toa och golv.

Klockan 07.30 hade hon/jag varit uppe 8 gånger då hon kräktes, renbäddat 1 gång, skurat golv 2 gånger. Skulle jag vara hemma? Kunde inte något annat. Dottern sov till 14. Sedan fick jag duscha av henne och hon ville komma ner till soffan och titta lite på tv. Nu på kvällen har hon 38.8 i feber och jag har bara fått i henne vatten men hon har inte kräkts mer.

Vid 10-tiden i morse gick sonen upp och kände sig konstig, 10 minuter senare var han på toa och kräktes. Han har sprungit ett par gånger och sover mest.

Jag skickade iväg andra sonen till flickvännen. De får sova där i natt och förhoppningsvis slipper de denna skit.

Och jag hoppas att vi vuxna slipper detta i år. Jag har förra årets kräksjuka fortfarande i minnet. Vill INTE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad jag tycker synd om er. Det är flera år sedan jag kräktes men det känns ändå hemskt närjag tänker på det. Hoppas ni får sova i natt. Ät pepparkorn jag tror dethjälper. Kram Gerd