söndag 20 mars 2011

Soliga söndag.

Idag har jag äntligen fått ner julgardinerna. Ja, nu är det inte gardiner med tomtar eller annat julmotiv på, de är röda med guldtrådar. Köksmöblerna är ju också röda så det kan se ut som "vanliga" gardiner, men jag har dem ju som julgardiner så jag har haft ont av att de inte har blivit bytta.

Eftersom de vanliga gardinerna låg i strykkorgen tog jag ner den och strök det som var. Oj oj oj jag har verkligen varit duktig! Jag har inte strukit sedan ausgusti/september någon gång. Den sista sommarduken låg där, de sista sommarkläderna som var kvar i tvätten när jag lade undan sommarkläderna var där och alla (7) juldukarna var där. Men nu är jag jag redo till nästa jul. Alla dukarna och kläderna ligger snyggt på sina platser.

Jag plockade fram dotterns alla sommarkläder också, de som är för små i år för de ska fotograferas och sättas in på Tradera. Vad mycket minnen det finns i kläderna! Varenda plagg fick mig tillbaka till förra sommarens olika trevligheter.

Grannen kom med kaffe så vi satt på uteplatsen och solade/fikade/pratade. Härligt!

Dagen idag fick en bra start. Mannen stod vid spisen och stekte pannkakor till oss, samtidigt som vi läste tidningen ihop, löste suduko och efter frukosten stannade dotter, ysonen och flickvännen kvar vid bordet och vi spelade kinaschack. Sonen är så allert, pigg och pratglad nu. En konsekvens av medicinen. Härligt att se att han är så med och intresserad men han pratar i ett så något mitt emellan skulle vara skönt när man spelar kinaschack åtminstone. Men Det är så undrbart att ha en aktiv son.

Han går upp varje helgmorgon vid 9 för att han vill ta sin medicin tidigt annars får han svårt att somna på kvällen. Det är så trevligt tycker jag för nu har vi helgfrukost med tonåringarna också. Få se om det kommer bli samma effekt på äsonen när han ska börja med sin medicin.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Igår var en skitdag!
Ibland blir det så. Ibland kommer mycket ikapp en och igår hade vi skit dag både dottern, mannen och jag.

Men den slutade bättre med hemmagjorda pizzor och Madina som var här på besök. Innan maten kom grannen in med en bukett tulpaner till mig. Det värmde!

Ikväll blir det plommonspäckad fläskkarré, potatis, sås och grönsaker.

Inga kommentarer: