söndag 3 april 2011

Bakdag

Idag har jag bakat hela dagen. 3 limpor bröd, 40 bullar som skulle se ut som på bilden men jag hällde i för många droppar grön karamellfärg i mandelmassan så de lyste gröna men blev ändå goda, choklade-chip-coockies, bondkakor, syltbrysselkex och nötchokladrutor.

Jag hann aldrig med att städa uteplatsen så det finns kvar till nästa helg om jag inte känner för att vårstäda en kväll mitt i veckan.

Det märks att våren verkligen är här nu. Dottern har varit ute nästan hela dagen och idag har det räckt att bara ha fleece på sig.

Vi åt till och med vår/sommarmiddag idag. Grillade kycklingvingar med majskolvar och sallad.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Kära svägerska Jag vill åka till Lunda och fika med dig. Hur länge håller de goda bullarna? Saknar dig min syster!!!

Kram Maria