torsdag 28 april 2011

Det dammar...

Oj oj oj vad det blev mycket spackeldamm! Hela lägenheten är grå. Men nu är taken i hallarna målade, dörrkarmar och dörrar är vita och fina. Nu får ingen tejpa upp bilder på dörrarna mer. I morgon blir nog övervåningen färdig. Skönt! Då kan vi sätta tillbaka bokhyllan och sätta in alla böcker, pärmar och filmer igen. Vi kan städa ovanvåningen ordentligt. Jag längtar att få rent!

Jag har jobbat hemifrån idag och rättat alla SFI-prov. 2 av mina 14 elever klarade sig. De kommer att bli ledsna i morgon när de får beskedet.

Mannen mår inte bra. Han har ont i höften igen, ont i knäna och just nu tror han att han har feber också. Det är i varje fall inte rosfeber. Han får vila. Jag tycker han ska uppsöka läkare men han väntar väl på att läkaren ska söka upp honom....

Nu har det blivit lite svalare och det ska bli värre och värre nu i 1 vecka famåt. Typiskt när vi inte har något kök att sitta i. Någon som vill bjuda oss på middag? Idag kunde vi sitta ute men det ser illa ut i slutet på helgen.

Jag har också betalt alla räkningar. Det är därför jag är på ett uruselt humör. Inga pengar över denna lön heller! Blir såå trött på att vända och vrida på varenda krona. Men vi har en del kvar i frysen och det kommer nog att gå ihop men inget roligt eller extra kan vi unna oss denna månad. Men jag och mannen åker ju till Amsterdam i början på juni.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Det är trist med räkningar!! Jag ville så gärna ha er med i Gullbranna men förstår att det blir dyrt MEN komma över dagen någon gång?? Inte så långt ju. KRAMAR!!!!!!!