tisdag 12 april 2011

efter regn kommer solsken

Idag har det regnat. Regn och sol vid denna tid brukar leda till att vårexplosion. Nu vill jag leva i nuet och njuta av alla knoppar som brister men varje år känns det som man blir snuvad på denna njutning. Sol och regn i en kombination gör att jag helst plötsligt tittar ut en morgon så har allt blivit grönt som en förtrollning.

Jag har inte haft några lektioner idag för mina elever är på simskola. Det innebär att jag har hunnit med massor med planering. Jag har hunnit med att göra material och prov till efter påsken-lektioner, plockat ut texter som vi ska jobba med och rättat en del. Jag känner mig så nöjd som lärare idag.

Tisdagkväll är mackefika-kväll eftersom jag inte är hemma förrän närmare 18. Så också denna kväll. Men vi kunde avsluta fikat med kladdkaka, rester från söndagen. I går hade vi en hel gräddtårta kvar och i morse tog jag ut ett tomt tårtfat ur kylskåpet. Den var jättegod.

Längtar till påsklovet som närmar sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Simskola? Är inte du gymnasielärare?

malin sa...

Jo, men mina invandrarelever har inte lärt sig simma i sina hemländer. För att få godkända idrottsbetyg måste eleverna vara simkunniga.