fredag 29 april 2011

nu är det fredagmys...

Nu är ovanvåningen klar. Så rent, fräscht och snyggt! I morgon ska det städas på ovanvåningen. Skönt att bli av med alla extra saker som står i de andra rummen.

Idag fick mina elever sina resultat från SFI-provet. 3 elever klarade sig av 14. De som inte klarade sig blev ledsna, arga och besvikna. En elev blev så arg på mig. Jag hade inte lärt honom någonting. Det var mitt fel att han inte klarade provet. Stackarn, som har en så dålig lärare.

Jag och dottern har bakat fredagskaka, chokladmuffins. De blev mer kladdmuffins än chokladmuffins men goda.

Mannen känner sig fortfarande dålig. Han har feber och ont i kroppen. Just nu är han hos doktorn för att se om det är någon infektion av något slag. Typiskt att han skulle bli sjuk nu när vi ska på Valborgsfest i morgon.

Doktorn verkar inte veta varför mannen har hög sänka trots att han ätit Kåvepenin i 3 dagar. Han har inte urinvägsinfektion, halsprovet visade inget, lungröntgen klarade han utan anmärkning. Han får vänta 1 vecka och hoppas på att det vänder, vad det nu är.

Idag orkade vi inte laga mat och det var bara jag, dottern och äldsta sonen som ville äta, så vi hämtade thaimat.

Nu har vi tittat färdigt Mad Men säsong 4, märkligt slut. Nu väntar vi på säsong 5 men den har tydligen inte ens börjat att spelas in. Där kan vi vänta. Undrar vilken serie vi ska sträcktitta på nu?

Inga kommentarer: