lördag 23 april 2011

Påskafton


Nu är jag i matkoma. Proppmätt har jag slängt mig i soffan. Påskafton tog slut tidigt i år. Bättre ett kort och intensivt firande än ingenting alls.

Paola gick upp tidigt idag och jobbade till klockan 15 och börjar 06.45 i morgon igen. Så i stället för att träffas hela dagen och kvällen som vi brukar på påskafton träffades vi sen eftermiddag och kväll.

Klockan 16 satt vi på uteplatsen och målade våra ägg. Därefter hade vi äggpickartävling. Skulle Simon behålla sin seger från förra året eller? I år var dottern med för första gången. Hon kom til final mot storebror. Vinnaren blev min äldsta sonen så nu får han bära äran 1 år. Vi har haft äggpickartävling i säkert 12 år nu. Kul med traditioner.

Senare åt vi ugnsrostade potatisklyftor, paprika, körsbärstomater och zucchini med marinerad fläskfilé och hemmagjord tzatsiki och så hade jag bakat grekiskt lantbröd. Till efterrätt hade jag bakat en jätte Pavlova som jag hade grädde, jordgubbar, hallon, blåbär och cocktailbär på. Därav mitt komatillstånd.

Inga kommentarer: