måndag 25 april 2011

Sista påsklovsdagen

Sista dagen på detta underbara lov. Så härligt vi haft det. Mycket lugn, mycket vila, mycket god mat, mycket trevligt sällskap, mycket fest, mycket skratt och mycket sol.

Igår blev det också mycket vin. Grannarna kom till vår uteplats på kvällen med vin efter någon timme kom andra grannar hem från påskfirande så de stannade också upp hos oss, så då fick vi öppna fler flaskor vin. Trevligt med spontanvin med goda grannar.

Idag var det varmt. Jag satt mest under parasollet och pratade med grannen som stekte sig i min solstol. Men jag var också en del inne och tömde köket och båda hallarna. Målaren kommer förhoppningsvis på onsdagmorgon och ska måla vårt kök och tapetsera vår finhall, trappa och hall på ovanvåningen. Fy vad mycket som får plats i 3 bokhyllor och vi ska inte tala om under trappan. Nu har jag 6 kassar med böcker och 2 kassar med videoband som jag funderar på om man kan sälja på något loppis eller något.

Nu har vi sjukt stökigt i vårt sovrum och i vårt vardagsrum. Böcker, skålar, kryddor, fotoalbum, tårtfat och resväskor i en enda röra.

Nu ska vi titta på någon del Mad Men säsong 4, innan det är dags att ställa in sig på jobb. Hur ska vi orka upp allihop i tid i morgon?

1 kommentar:

Anna sa...

Ni har mycket sköna solstolar!!!