söndag 15 maj 2011

IKEA-besök igen

Idag har vi varit på IKEA igen. Idag hade vi med oss generalens dotter från Tadjikistan. Det var första gången hon var där och hon älskade stället! Hon handlade massor till sitt kök.

Vi handlade massor. Jag hittade också saker. Tyg till gardiner och dyna till kökssoffan. Vi köpte också nytt porslin, för det vi har är så kantstött och det har gått sönder flera delar. Vi fortsatte på det gröna temat och köpte 12 gröna assietter, 12 djupa skålar och 12 vita pastatallrikar med en grön blomma i.

Jag behövde plastlådor till lagerhyllorna, som var slut förra gången. Nu fanns de igen men ska utgå från sortimentet. Men jag fick mina lådor så jag är nöjd.

Snart har denna helg tagit slut och en ny arbetsvecka står på tur. Jag har en lugn början. Jag och klassen hoppas få pengar till lite kul aktiviteter. Få se om det trillar in lite pengar. Mest längtar jag till nästa helgs festligheter, då ska bort fredagkväll, till min brors familj på lördagen och till Louisiana i Danmark på söndag.

Inga kommentarer: