lördag 28 maj 2011

Så var det helg igen

Min familj verkar var helt slut. Klockan är 10.43 och alla familjemedlemmar sover. Ja yngsta sonen är hos flickvännen så jag kan inte svara på om han sover men troligtvis gör han det med. Äldsta sonen är ju ute och rumlar om nätterna så det förstår jag att han sover. Men mannen och dottern måste vara helt slut. Skönt med ledighet snart.

Jag har dukat fram frukost, ätit frukost och läst tidningen lääänge, bytt tvätt i maskinen och hängt ut en omgång på tork, betalat alla räkningar (hejdå lönen) och nu sitter jag och väntar på att familjen ska vakna. Under tiden får jag väl planera matlista och handlelista för juni.

På onsdagkväll åker jag och mannen till Amsterdam. Jag har inte riktigt förstått det. Men det ska bli härligt att komma iväg några dagar. Bara det går bra hemma med ungdomarna.

Idag ska jag plantera ut mina tomatplantor och så krasse och gurkört i samma krukor. Mina örter börjar få trångt i sina krukor, så jag ska nog dela på dem också. Kanske blir det någon blomma också att sätta ut på uteplatsen.

Denna helg ska vi bara ta det lugnt och pyssla lite. Jag ska baka, handla, tvätta, plantera och planera medan mannen ska städa och byta däck (hoppas jag). Det verkar inte bli något solar-väder denna helg så då blir lite kanske gjort.

Inga kommentarer: