lördag 14 maj 2011

så var det lördag igen, livet rusar på

I går på Linnéa-dagen fyllde den sista av mina föräldrar pensionär, men hon ska jobba terminen ut. Då förstår alla att hon jobbar inom skola. Förskola-fritids har varit hennes arbetsplats i många år. Beundransvärt att orka med barnkull efter barnkull och fortfarande ha ork, kraft och energi kvar. För det har G. Hon sprudlar av energi men så jobbar hon också på att behålla kraften. Hon yogar, simmar, långpromenerar, mediterar, vandrar i leder och i fjäll, åker skidor och cyklar allt efter väder och årstid. Hon är jämt positiv och glad och ser möjligheter i allt. Hon är tacksam för allt som livet bjuder henne och hon stannar upp i tillvaron och njuter. G är verkligen min förebild i att livsnjuta.

G är min pappas fru, en av mina fyra föräldrar. Vi var på kalas i går och det var trevligt. God mat och trevligt prat.

Idag går jag mest runt och smådonar, dammar lite här, plockar lite där och har bakat matbröd och tvättar. Inget sommarväder idag så bäst att passa på att få lite gjort.

Ikväll blir det att heja på Eric Saade tillsammans med grannarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära Malin extradotter och vän. Vilka fantastiska ord du har skrivit om mej. Jag blir riktigt rörd. Kan jag vara en sån förebild är jag så stolt. Den andliga sidan kommer väl fram tydligare med åren. Jag försöker att ha rätt tänk, så långt det går. Stor kram.
Jag vet ju också att du har ett jättestort hjärta för människor.