fredag 17 juni 2011

skolavslutning


Ännu en skolavslutning avklarad. Idag var det med min egen klass. En klass med goa ungdomar och de har gjort en bra språkresa detta läsår. Det kunde varit bättre men de var lata och förstod inte alltid att de skulle lägga ner mer tid på sina studier. Nu får de gå ett förberedande år till innan de kan börja på ett nationellt program.

Men i kyrkan idag fick jag återigen känna mig stolt. De duktiga 3:orna som fick gå hem och ta emot pris för deras fina insatser och goda betyg var alla "gamla" elever till mig. Mest stolt var jag över Doaa som fick 3 fina priser. Duktiga Doaa!

Grannen fyller 40 år idag men hon firar det inte så hon fick en fin blombukett av oss.

Yngsta sonen och flickvännen åker tur och retur Göteborg idag bara för att lyssna på 1 band på Metaltown i natt. De åkte bussen upp och ska åka buss hem i natt. Det är nervöst och jobbigt för sonen att ge sig ut så här. Han har det jobbigt att göra nya saker. Men samtidigt kommer han vara stolt efteråt. Jag hade inte skickat iväg honom om inte flickvännen hade varit med. Henne kan vi lita på att hon har koll.

Äldsta sonen har pollenallergi i mängder dessa dagar så han stannar hemma.

Inga kommentarer: