fredag 22 juli 2011

fredagsrock

Ikväll spelar Roxette på fredagsrockscenen på Tivoli i Köpenhamn. Jag har bokat in denna händelse redan nyårafton då jag läste att de skulle dit. Nu verkar det som det inte blir. Jo. Roxette kommer spela ikväll men jag kommer kanske inte vara där.

Jag tvivlar för jag vet inte om jag vill vara där i 8 timmar före och bara vänta i regnruskväder. Hade vi bara kunnat komma dit 2 timmar före och vetat att vi 1. kom in och 2. fick en rimlig chans att se/höra dem hade jag inte tvekat. Men nu är det först till kvarn som gäller och många Köpenhamnare räds inte regn.

Jag får kolla med SMHI och ta ett beslut inom 2 timmar. Just nu öser det ner men det ser ut att klarna upp inför kvällen.

Igår regnade det också hela tiden från klockan 13. I natt åskade också.

Jag fick ungdomarna att sätta upp vårt partytält men när det väl var uppe rasade det igen. Det hade knäckts i skenorna. Bara att slänga i soprummet. Så det blev att ställa om grillkvällen med familjen på uteplatsen till möblera om vardagsrummet med bord och stolar och helsteka fläskfilén i ugnen.

Det blev hur bra som helst. Det blev en skön kväll med mina bröder och min pappa och deras familjer.

Inga kommentarer: