tisdag 5 juli 2011

lugna dagen

Idag har vi haft det lugnt och härligt. Solen har varit framme och det har varit slappetema.

Först härlig frukost under parasollet på uteplatsen. Därefter förflyttade jag mig till solstolen och läste i "Den farliga leken! av Mari Ljungstedt. Det är hennes 8:de bok med Knutas som löser mordgåtor på Gotland. Mari Ljungstedt och semester hör ihop.

Mannen och dottern åkte och badade och de var på badet i 5 timmar. Då hann jag läsa ut boken, tömma tvättmaskinen och tumlaren, käka lunch, gå till Hemmakväll och lämna tillbaka hyrfilmer, handla hamburgerbröd på ICA. När jag kom hem satte y-sonen igång grillen, hans flickvän skivade grönsaker till middagen och jag dukade. När hamburgarna var färdiga kom mannen och dottern hem. Bra tajming!

Ä-sonen har kommit till en jättebra sommarpraktikplats. Han är glad men trött efter dagen.

Nu är det Allsång på Skansen och sedan Morden i Midsomer.

Dagen kan knappt bli bättre...(i Sverige)

Inga kommentarer: