torsdag 28 juli 2011

poolbadx2

Vi har haft så mycket kul på gång att jag inte hunnit att uppdatera.

Måndag och tisdag var jag och dottern i Gullbranna hos svägerskan och kusinerna. Denna sommaren har fått till många träffar. Underbart!

Måndagen var mulen och lite kylig så det var mest att sitta i förtältet och prata och fika. Barnen var ju iväg och lekte hela tiden och dem såg vi bara när det var dags för middag eller glass. Dottern har aldrig sovit i husvagn så förväntan var optimal. Hon och jag delade säng. Mysigt!

Tisdagen blev solig och innan vi åkte lekte barnen i vatten vid husvagnen.

Vi var hemma vid 19-tiden för jag ville hinna hjälpa ungdomarna med deras packning innan de skulle iväg till Emmabodafestivalen. Mannen väntade med middag och vi kunde faktiskt sitta ute och njuta för första gången på 2 veckor.

Igår handlade jag det sista till ungdomarnas matsäck och körde dem till stationen. Det var 2 förväntansfulla ungdomar men sonen hade nog allt lite resfeber. När de var på väg så packade jag väskorna till oss.

Jag och dottern tog buss till stationen och där möttes flera upp för att tillsammans ta tåget till Eslöv. Vi var bjudna på poolparty hos Kent och Anna. Martina och jag med våra döttrar, Magnus och Helena kom tillsammans medan Martinas och min man kom lite senare direkt från jobb.

Vi hade fantastiskt väder och hur kul som helst. Mycket bad, vin, god mat och skratt. Vid midnatt åkte vi hem, trötta men glada.

Idag blir det fest igen för idag fyller min bror år. Vi ska dit ikväll och fira honom.

Under dagen idag har jag fixat lite ordning hemma, telefonsamtal gjorda, räkningarna betalda, bröd bakade, handlelistor skrivna, matlistor planerade och några tvätthögar tvättade för idag regnar det igen.

Inga kommentarer: