söndag 17 juli 2011

Sommarrock

Det blev fint väder. Det blev sommarrock för mig, mannen och dottern. Vi kom till Svedala vid 18-tiden och då började September, Petra Marklund, spela men vi stod så långt bak att vi bara ande henne men hörde henne.
När hon var färdig gick allt folk till den andra scenen och lyssnade på ett coverband SAKI men vi gick fram till den tomma scenen och slog oss ner i gräset och inväntade the Poodles.
Dottern roade sig med nintendospel mellan uppträdandena.
Jag har inte så bra mobilkamera. Det går inte att zooma. Men vi står väldigt bra till och ser bandet riktigt bra. Jag tycker inte de är såå bra men mannen tycker de är bra. Bäst var att hela team Jakob från Körslaget, kom upp på scen och körde 2 låtar.
och dottern gick igång spelade luftgitarr...
Höjdpunkten var att bli fotograferad tillsammans med Jacob. Jag var mer nyfiken och fråga om Kicken har ett förhållande med Carola, men jag frågade inte.

Sista uppträdandet var the Ark, deras avskedsturné. Då kom alla på festivalen dit och sjöng allsång med bandet. Tyvärr blev bilderna ännu sämre. Försökte få med en bild på Ola Salo när han sprang omkring på scenen med sina svarta jättevingar. The Ark var bra. Nu kan dottern säga i framtiden att "dom har jag sett live".

När uppträdet var slut avslutades festivalen med ett sprakande fyrverkeri.

En trevlig kväll och en trevligt festival. Det är alltid kul med musikuppträdande när det är en stor bredd i pupliken, när det är åldersblandat och barn, unga och gamla är tillsammans. Allt gick lugnt tillväga och det var en kul folkfest.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.