söndag 14 augusti 2011

Sista minuterna som är kvar på min semester

Ja, jag ska inte säga att jag jublar. Jag känner inte att det ska bli såå kul att komma tillbaka till jobbet. Inte blev det bättre av när jag tittade in på min jobbmail och fick se att min chef bara lämnat över mig till en annan rektor på jobb. Jag tycker om min chef men vi har visserligen inte så mycket ihop jobbmässigt detta kommande läsår, så jag kan i och för sig förstå hu de tänker. Jag tycker inte illa om min nya chef heller men han är inte så pålitlig. Han ljuger och vänder kappan efter vinden heela tiden. Men det är en stor omställning att gå ifrån mitt fina arbetslag till ett nytt. Men det innehåller också trevligt folk.

Detta läsår kommer jag inte få någon IVIK-klass utan i stället preparand-elever. Vi får se hur det blir. Det är kul med nya utmaningar.

Det var härligt att få komma hem och träffa ungdomarna i går kväll. De hade faktiskt längtat efter oss och jag efter dem. Sönerna har varit så duktiga hemma. Jag kom hem till ett fint hem. Det bästa är att alla 3 ungdomarna har uppfört sig väl mot varandra och de verkar ha haft kul tillsammans.

Inga kommentarer: