fredag 23 september 2011

en bra dag

Jag var hos en superbra ögonläkare idag. Han var lugn, noggrann, pedagogisk och proffsig. Efter undersökningen konstaterade han två saker. 1. Jag behöver nya glasögon. 2. Jag har exem i ögonen. Nu har jag fått nya droppar och ny salva till ögonen. Det bästa av allt så lovade han mig att ödleutseendet skulle försvinna men det tog kanske en månad.

När jag gick på stan så kände jag något bekant... hösten är här och knackar på dess port. Jag älskar fina höstdagar, den höga luften och alla färgerna. Hoppas vi får en lång och fin höst nu när vi blev snuvade på sommaren.

Fick ett samtal idag från min allra finaste vän som länge har prövats i livet. Fint att höra ifrån henne och få bekräfta och bekräftas. Så tråkigt att vi bor såå långt ifrån varandra.

Dagen fortsatte med fina samtal. Först med sonen, sedan satt jag och alla barnen hemma vid fikabordet och pratade i över 2 timmar!!! Sist kom mannen hem och vi hade en trevlig middag som alla hade hjälpt till med och fint samtal. Härligt när vi fungerar tillsammans.

Nu sitter sönerna och spelar datorspel, fina flickvännen är ute med kompis och kommer hem senare och dottern går och plockar undan i vardagsrummet. Jag och mannen ska gå och lägga oss nu för vi ska upp klockan 6 i morgon. Vi far till Göteborg i morgon över dagen för att titta på nya böcker och träffa författare.

Inga kommentarer: