torsdag 13 oktober 2011

från Decamorone till tidningen Ulla

Nytt denna vecka är att jag vikarierar i en KOMVUX klass. Det är verkligen kul med lite omväxling. Mycket merarbete men det har genererat i en nytändning för mitt jobb. Så inspirerande att få skapa nytt material och göra lite nya saker. Det har smittat av sig till mina vanliga grupper och jag känner mig mycket nöjdare i klassrummet. Jag ska vikariera på KOMVUX i 5 pass till, fram till höstlovet.

Funderar mycket på hur jag ska förändra mitt leverne. Jag måste börja ändra kurs nu men det är lättare sagt än gjort men jag laddar. Jag är nog inne i en mentalt förberedande fas. Snart sätter jag igång.

Undrar ni över rubriken? Jag hade svårt för att komma på vad jag skulle skriva som rubrik. Men i andras bloggar kan man läsa om vad ni läser just nu. Just nu läser jag Decamorone av Boccaccio, medeltida noveller, Slamdog millionaire, men den blir utläst i morgon, Alkemisten av Coelho och det sista jag läste innan jag somnade i går var Gekås egen tidning Ulla men i kväll blir det nog lite ur Igelkottens elegans av Barbery.

Inga kommentarer: