fredag 28 oktober 2011

På fredag blir det kyckling....

Just det! Tänkte helsteka 2 kycklingar i ugnen idag och lägga en massa goda grönsaker runt omkring. Kycklingen kommer smörjas in med kryddsmör innan den steks. Har fortfarande inte bestämt vad det blir för sås. Kanske någon kall sås på creme fraiche och majonäs med kryddor. Nu visar det sig att vi bara kommer vara 3 till middag, men jag gör nog all mat ändå så har jag luncher till måndag+ tisdag klart.

Barnen/ungdomarna har höstlov nu. Jag känner av den härliga ledighetsstämningen här hemma. Jag måste dock jobba måndag och tisdag nästa vecka. På onsdag åker jag och dottern till mamma/mormor till Stockholm.

Dottern har visserligen inte kommit hem ännu. De har spelhåla på fritids och de har bjudit in mor- och farföräldrar och andra "gamla" för att spela sällskapsspel med dem, sjunga för dem och fika med dem. Morfar och mormor G är där och roar sig. De ska hålla på till 17.

Jag mår fortfarande mycket bra och läser många bakrecept på LCHF-sidor. Det finns många möjligheter och massor med recept men specialingredienserna är många och jag kunde bara hitta ett fåtal i min vanliga mataffär. Jag får söka upp en hälsokostaffär först och jämföra priser, för de på nätet är sinnessjukt dyra. Att baka en kaka eller en bulle för 4 gånger dyrare pris än konditoripris gör jag inte. Men snart kommer advent och jul och då vill jag ha något hembakat som jag också kan äta.

Inga kommentarer: