torsdag 10 november 2011

En dag.....

Jag har precis läst ut en underbar bok, En dag av David Nocholls. En riktig feelgood-bok med många skratt men också tårar. Läs den! (Helena du kommer få den och när du har läst den ger jag den till dig Maria)

Idag ska vi till finaste svägerskan som fyller 42. Äntligen får vi träffas! Det har varit hur svårt som helst att få ihop en kväll tillsammans denna höst. Min bror jobbar hela tiden och om han inte har jobbat då har min man varit iväg. Men i kväll får vi träffas! Hurra! och Hurra, Hurra, Hurra för min svägerska.

Jag håller på att läsa in mig på en massa LCHF-recept och jag hoppas att jag snart kan våga ge mig på någon smarrig kaka. Jag ska också baka lussekatter på LCHF-vis men då bara till mig. Resten av familjen får de traditionella.

Lite kluven känner jag mig där. Ska jag servera min familj en massa kolhydrater när jag själv avstår men det är så himla dyrt att baka på LCHF-vis till hela familjen och alla fikastunderna i jul. Hur gör ni andra som äter LCHF? Kör ni lika för hela familjen eller gör som jag?

Nu ska jag gå och äta sen lunch, rester från gårdagens middag: köttfärsröra med massor av olika lök, paprika, sockerärtor, zucchini och champinjoner toppat med ost.

1 kommentar:

Helena sa...

Låter bra med boken, det ser jag fram emot!!
Jag har lånat Niceville och läst den. Den är bättre än filmen!! (och det vill inte säga lite...) Du kan låna den nu om du vill.
Vi måste i vilket fall som helst hitta en dag att ses snart.
Nästa vecka kanske?
Kram