lördag 12 november 2011

lat

Idag har vi en underbar lat dag. Jag njuter så av dagen.

Att få vakna av sig själv och inte av en väckarsignal är underbart. Dagen började lugnt och tyst. Jag åt två kokta ägg, 2 bitar gravad lax, 2 skivor lufttorkad skinka och en klick majonäs och drack en stor kopp te med 4 droppar grädde i. Det enda som saknades då var lite sött i teet.

Sedan åkte jag och dottern till köpcentrat och det hade precis öppnat så där var lugnt och skönt. Uträttade en del ärenden och träffade på en del vänner. Mys!

Hemma fortsatte lugnet att ligga i soffan och titta på repriser och av en händelse så började Robinson-reprisen. Det var tur att vi tajmade det så bra. Vi missade ju det i torsdags då vi var på kalas.

Efter Robinson så började en riktig söt söndags kärleksfilm som jag bara fastnade i. När den var slut var middagen klar.

Mannen har inte varit en soffpotatis däremot. Han har varit iväg och fixat inför sin kursvecka nästa vecka och fått en del andra ärenden gjorda, sedan städade han nedervåningen och till slut ställde han sig och lagade en god middag till oss andra. Kyckling, sallad, varma grönsaker, ris och sås.

Nu är dottern och iväg för att köpa lite glass till kvällens "Så mycket bättre". Ni ser att mitt softande fortsätter. Men i morgon sticker mannen så då är det slut med latemansfasonerna.

Inga kommentarer: