söndag 18 december 2011

4:de advent



Idag har vi varit igång så där lite lagom hela dagen. Jag har bakat bröd till barnen medan mannen hjälpte till att förbereda och diskade efteråt.

Julkorten skrev jag också och de tog sin lilla tid. En del blev bortgallrade i år för jag har aldrig fått någon julhälsning från dem eller att vi inte har hört av varandra de senaste åren. Jag tror jag är sent ute i år så kanske får inte alla hälsningen i tid.

Efter julkorten var det julklappinslagning och det tog också en bra stund, så nu är det fullt under granen. Jag/vi har fortfarande några klappar kvar men de kan jag inte handla förrän den 23 då lönen kommer, 3 stycken tror jag att det är.

Mannen lagade god laxsås, spenatröra och blomkål till oss medan barnen föredrog pasta.

Jag har tvättat som bara den denna helg. Jag har tvättat dubbelt, både hemma och i tvättstugan, för jag tog på mig all tvätt som sonen också hade. Vi kom överens om det och då städar han toa var 3:de vecka och lagar middag 1 kväll i veckan. Den andra sonen kommer göra samma så det blir mer rättvist. Men jag kommer lämnar över tvätten igen lite längre fram. Nu är det viktigast att skolan fungerar.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Vi ser fram emot femettan i nyår då!!!

Kram maria