fredag 23 december 2011

Dan före dan....



Nu är allt stökande klart och jag ska snart gå och lägga mig men först ska jag summera dagen.

Jag var ute i god tid och skulle bara handla i 3 affärer. Det visade sig inte vara bara. Det var långa köer till den första affären och långa köer inne i affären men lillebrors julklapp blev klar.

Nästa affär var bara några få varor på Willys och det gick snabbt. Jag hade glömt min 10% rabattkupong på hela köpet hemma som jag skulle ha på ICA, så jag ick åka hem om och hämta den. På ICA storhandlade jag och lastade hem allt, trodde jag. Väl hemma saknade jag baconen och ringde till ICA. De sa att jag kunde komma förbi och hämta mina paket. Sedan saknade jag laxen, blomkålen, clementinerna, osten.... Då slängde jag på mig jackan och körde direkt till ICA. Jag mötes av en vinkande kassörska som sa att jag hade "glömt" 2 kassar. Hur kan man glömma 2 matkassar på ICA? Förklaringen var att jag handlade så mycket så de hade lagt mina varor på båda sidorna i kassarännan pch jag hade bara plockat varorna på ena sidan. Tur att jag är stammis så de kom ihåg mig och sparade mina varor.

Jag var iväg med sonen på vägnings- och blodtryckskontroll. Körde hem honom och bilen och tog bussen till stan. Handlade julkaffe till mig och svägerskan och strosade runt lite i stan. Där hade lugnet infunnit sig så det var riktigt mysigt att bara gå omkring och insupa julatmosfären.

Mannen hade kommit hem när jag kom hem och han lagade matet. Jag var såå trött, så jag var tvungen att bara sitta ner och göra ingenting en stund.

Lille julafton inleddes med tacos. Det är tradition. Alla 6 var samlade till middagen. Mys!

Efter maten fixade vi till det sista som hör till innan vi kunde slappna av. Mannen griljerade skinkan och jag kokade risgrynsgröten.

Vi var lagom klara till "På spåret" och sedan slog vi över till Bingolottos uppesittarekväll. I pausen smakade vi på julskinkan. Jag hittade ett knäckebröd som är ok enligt LCHF så det kändes som rena lyxen att äta skinka på en macka.



Nu önskar jag alla EN RIKTIGT FRÖJDEFULL JUL.

Var rädda om varandra och må bra med varandra.

Inga kommentarer: