tisdag 27 december 2011

vardag igen men ändå inte



Så var det vardag igen. Fast bara i almanackan. Ingen i vår familj har jobb eller skola att gå till. Dygnen förskjuts och i dag åt jag och mannen frukost vid 11 och två barn/ungdomar kom upp vid 12.30 och nu snart klockan 13 sover fortfarande två ungdomar. Oj oj oj det går utför för oss!

Det enda tecken på att det är vardag är att det blir korv stroganoff och makaroner/blomkål till middag.

Ja, så får jag väl tvätta lite och mannen ska städa lite och så har jag betalt alla räkningar. Önskar att det var januaris räkningar i stället. Jag bävar över de räkningarna... då kommer alla eftersläntare från jul och nyår och så har vi haft ett födelsedagskalas.

Men jag ska inte ta ut besvärligheter i förväg. Ikväll blir det de två sista avsnitten i SoA.

Inga kommentarer: