lördag 28 januari 2012

Helg

Denna sovmorgon har jag längtat efter! Jag har haft sena kvällsvanor i veckan så det har varit en pärs att gå upp i veckan, men idag fick jag sova tills jag vaknade av mig själv. 8.30 var jag utsövd.

Kära Anne kom till frukost och vi satt och pratade och pepp-pratade lite. När hon gick hem byte jag tvätt i maskinen, renbäddade och fotograferade kläder och satte in annonser på Tradera. Hoppas jag får det sålt.

Jag, dottern och flickvännen stack iväg och simmade i 45 minuter medan y-sonen jobbade med ett sv-arbete och mannen städade. Tillbaka från badet var vi lagom möra i kroppen. Mera tvätt byter plats i tvättmaskinen, sonen peppas och puffas lite för att bli klar, mannen hämtar ä-sonen som varit hos en kompis (han hade datorn med sig) och sedan lagade jag och dottern middag.

Ikväll blev det sen middag. Helstekt karré med god gräddsås med svamp, blomkål, morötter. lök och potatis till ungdomarna.

Nu är det Gladiatorerna. Nu ska jag bara softa i soffan resten av kvällen och njuta av att kroppen är så där skönt trött som den blir efter ett simpass.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära vän!
Jag saknar dig! Och er. Natts verkade ha en bra födelsedag Hälsa att hon är så vacker i klänningen. När ses vi? Kram