söndag 15 januari 2012

Hinsebergshäxan och Lilla huset

Knepig rubrik. Men det sammanfattar vad jag gjort idag :)

Jag och mannen har suttit tätt ihop i soffan och tittat 3 timmar på Hinsebergshäxan på svt-play. Jag har ju inte så stor skärm på macen men helt ok att se på 1/2 meters avstånd. Jag såg en dokumentär av Lillemor Östlin för något år sedan och på något vis har hon funnits kvar i mitt minne, så det var intressant att se denna filmatisering från hennes kriminella debut. Det är en mycket speciell kvinna som jag har lätt att känna sympati för, trots hennes kriminella leverne.

Jag var inne en sväng hos grannen som bjöd på kaffe och sedan gick R igenom med mig ett kul datorverktyg JING. Jag kan spela in och instruera mina elever och skicka iväg allt till dem. Så smidigt och jag ser att det kan användas inom flera område. Det passar bra att jag fick lite inblick i detta nu. I morgon ska vi ha studiedag och vi ska fördjupa oss i just detta att ge instuktioner via internet/inspelade filmer av oss.

När dottern och jag var på biblioteket lånade hon bl a Lilla huset i stora skogen- boken. Stor nostalgi för mig. Ja älskade de böckerna och senare kunde jag följa Mary och Laura i de 9 säsongerna tv-serie. Ikväll började vi läsa i boken. Jag vill vara med så vi växelläser. Så mysigt!

Inga kommentarer: