lördag 14 januari 2012

motionera mera....

Det borde vara dags att börja motionera nu snart. Jag har verkligen legat på latsidan länge nu men det är inte förrän nu som jag börjar känna längtan efter långpromenader, simning och styrketräning igen.

Paola försökte få med mig på gåbandet när vi träffades i måndags men dit har jag en bit till innan jag vågar mig på. Jag är rädd för att jag är så ur kondition att jag inte skulle orka något vidare på det där bandet. Men att börja promenera med vännina ute i friska luften eller simma 1 timme är aktiviteter jag känner att jag skulle orka.

Jag vet ju att jag mår så mycket bättre när jag rör på mig.

Idag har jag inte gjort något. Det var vad jag bestämde i morse när jag vakande men nu på kvällen mår jag lite dåligt av att ingenting blev gjort (jag räknar inte de 5 maskiner tvätt jag skött eller middagen jag lagade). Det känns som om jag har slösat bort en dag i mitt liv. I morgon får det bli skärpning av!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära Malin!

Man måste få vara lat också! Och 5 maskiner tvätt sköter sig inte själv.

Har du provat pass tex Zumba i vatten ? Sp Kul och ger massor.

Kram Maria