onsdag 1 februari 2012

fastlagsbulle

Ikväll kunde jag inte hålla mig längre.
Ikväll blev det fastlagsbulle.
Åh såå gott!
Jag njöt.

Det har varit en turbulent dag idag. Vi hade en EVK med en mycket hetsig, ilsken och oförskämd fältgruppkvinna som följde min elev och hennes familj som ett stöd. Min elev är mycket svag i svenska och hon har helt missuppfattat vårt omtanke och vårt bekymmer för hur hon ska klara sin gymnasieutbildning, med att hon fick för sig att jag har sagt att hon ska gifta sig och skaffa barn i stället. Vilket jag absolut INTE sa, men hon hörde och förstod bara en liten del och sedan gick hon hem och berättade vidare för sina föräldrar som reagerade mycket kraftigt. Om jag nu hade sagt det som de trodde, så var det varit bra att de reagerade men nu tog det 2 timmar att försöka övertala dem om att jag INTE sagt så. Jag är fortfarande inte övertygad om de förstår... Dessutom hade vi en tolk som inte kunde tolka. Suck!

Inga kommentarer: