torsdag 2 februari 2012

Kosovo

Om 1 månad åker mannen till Kosovo och ska jobba där i 1 år.

Vi har väntat så länge på besked, nästan 1 år och så kom beskedet. Han fick jobbet och sticker om 4 veckor. I stället för att jublar direkt, kom det över mig och jag kom till insikt över att min man, min bäste vän, ska åka bort i 1 år. 1 år! Vi ska vara ifrån varandra så många dagar.

Barnen jublade inte heller men de reagerade inte så starkt som jag. Nu efter ett par dagar som vi har fått smälta allt är jag glad. Jag är glad över att mannen får göra det han önskar i 1 år. Jag är glad över att detta kommer genera i en sparad slant till oss. Vi kan göra oss i stort sett skuldfria, köpa lägenhet i Spanien eller åtminstone få en buffert att ta av.

Nu har vi fått ett lugn i familjen och vi har sammansvetsats som en familj så nu är läget bra. Mannen missar ingen student eller annan stor familjehögtid heller. Nu ska vi klara av detta.

2 kommentarer:

Helena sa...

Vad underbart att det har kommit ett besked! Är så glad för er skull!!! Men tycker fortfarande att det är bra att det kom nu och inte för ett halvår sen.
Detta kommer ni att klara av galant även om det kommer att vara jobbigt ibland.
Vi kommer också att sakna honom.
Jag finns här när du behöver!
Kram

Fotograferande Maria sa...

Hej! Deg kommer gå bra. Nu är välkomna till oss NÄR som helst. Stor kram / Maria