söndag 5 februari 2012

Lördagsshopping

Igår hade vi full fart jag mannen och dottern. Vi var på stan och flanerade. Jag handlade kaffe och te i tehuset och lite kläder till dottern. Mannen och dotten passade på att gå och klippa sig. När vi möttes upp gick vi till datorbutiken och handlade en dator till mannen. Han måste ju ha en dator så vi kan skypa med varandra. Kul att bara gå in och köpa en dator så där, precis som om det var ett par strumpor :)

Det var kallt men soligt ute så det var kanske därför det var lite folk i stan. I tidningen står det mycket om centrumdöden. Affärslokalerna står tomma för att de har sinnessjuka höga hyror. Synd om det blir ett öde centrum. Däremot finns gott om frisörer och matställen.

Vi avslutade stadsbesöket med att äta lunch på Stortorget. Jag och mannen åt räkmackor medan dottern åt hummersoppa. Gott!

Sedan gick det i ett. In i bilen, hem och hämtade badväskan, hämtade flickvännen på stationen, åkte och simmade tillsammans, bastade, körde hem flickvännen, åkte hem och klädde om och åkte till goa vänner som bjöd oss på middag och mycket prat. Efter midnatt åkte vi hem i kylan (-15°) och kröp ner i våra varma sängar.

Idag söndag är det mest söndagslugnt. Tvättar lite, ska simma lite och ska packa lite traderapaket, jag sålde en del av det som jag satte ut i annons i lördags. :)

Inga kommentarer: