lördag 21 april 2012

Fredagen är slut och helgen börjar

Gårdagen började som planerat men ganska snart fick den en annan vändning än förväntat. Y-sonen stannade hemma och jag stannade hemma. Vi hade en del att prata kring. Det är inte alltid lätt att klara av förändringar och anpassa sig. Att mannen jobbar borta ett år är ibland mer komplicerat än lätt och ibland mer lätt än komplicerat. När det blir komplicerat behövs det tid till prat.

Eftermiddagen fylldes med bak, matlagning, städning och dukning. Alla 4 barnen hjälpte till så att jag kunde ta emot mammorna klockan 18. Vi mammor som till hösten firar 20 tillsammans. Vi som väntade våra första barn under samma tid. Vi som har stött och blött förlossningar, amningar, trotsålder, uppfostran, skolstarter, relationsproblem, 10-års kalas, första fyllan-snack, tonårsbekymmer och nu studentsnack tillsammans nu i snart 20 år. En del av oss har skiljt sig andra inte. Vi har alla fått fler barn och vi bor fortfarande i samma område. Coolt!

Jag bjöd på en god kycklingrätt med sallad och senare till kaffet blev det kladdkaka, en klassiker som alltid står sig, med färska bär och grädde, så att jag också fick festa lite. Vid 1 gick mammorna hem mäta, glada och trötta.

Idag kommer mormor och morfar S. Mormor kommer bo hos oss medan morfar S kommer bo hos min bror för de ska sätta upp ett nytt kök denna helg och nästa vecka. Hela byggfamiljen kommer dock hit och äter, så vi kommer att träffas alla lite.

1 kommentar:

Joakim sa...

Kladdkaka, mmmmm svårt att motstå.