tisdag 22 maj 2012

skön sommardag

Idag hade jag inga lektioner eftersom mina elever hade matte NP, så jag stannade hemma idag. Så härlig dag jag fick så här oväntat! Jag har njutit av dagen och bara gått hemma och småpulat. Naturligtvis har jag druckit kaffe hos grannfrun, 2 gånger till och med.

Igår fick vi nytt golv lagt i finhallen. Jag är inte alls nöjd med golvet. Tanken var att jag skulle ha ett likadant golv i hallen som i köket så allt skulle bli enhetligt. Jag har gjort samma beställning men golven der helt olika ut. Idag har jag försökt nå de ansvariga men det har varit omöjligt. Men jag flyttade ändå tillbaka möblerna så det blev ordning i vardagsrummet.

Jag har också plockat fram dotterns sommarkläder, renbäddat, tvättat, hängt ut tvätt och fixat tandläkartid. Då och då har jag wordfeudat, en del gånger vinner jag och en del gånger förlorar jag stort. Men kul är det!

Ikväll har jag grillat karré och grönsaker och barnen tyckte om maten. Nu tittar vi på reprisen från prinsessdopet.

Inga kommentarer: