måndag 23 juli 2012

semesterdagar hemma

Idag blev det stor sol men med mycket blåst, så när jag fixade till uteplatsen för att äta frukost ute blåste tyvärr vårt parasoll sönder. Jag fick köpa ett nytt på Jysk. Det blev ett rödare och tyvärr lite mindre för de större modellerna fanns ingenstans i stan. Idag grillade jag och barnen och satt ute och åt. Inte många gånger vi har gjort det denna sommar.
 I går var jag och dottern i Helsingborg. Vi gjorde ett besök på tropikariet och det var mycket spännande och intressant. Vi var båda skräckblandade förtjusta. Vi lugnade våra nerver med en god middag på turkrestaurangen bredvid. Vi åt god lammgryta.
 Våra vänner M och H hade matsäck med sog och var inne i Fredriksdalsparken och hade det mysigt. Vi anslöt oss till dem och var på teatern tillsammans. I år spelade Eva Rydberg med Marianne Mörck och Björn Kjellman i "Arsenik och gamla spetsar". Sevärd men förra årets uppsättning var roligare.

I lördags var jag och dottern på bio och såg Ice Age 4. Den var riktigt rolig.

Inga kommentarer: