onsdag 2 januari 2013

2 januari

I går försökte jag två gånger att lägga upp ett blogginlägg från mobilen men det stoppades och jag hade inte sparat det först så jag orkade inte göra om det. Men svägerskan har summerat nyårsafton så bra så vill ni läsa gå in HÄR.

Men vi hade en fantastisk nyårsafton. I år firade jag med båda mina svägerskor, både mannens syster och min brors sambo och deras familjer, dottern fick vara med 4 av sina kusiner. Mina ungdomar firade på annat håll detta år dock var för sig, men de hade också det mycket bra. Kära Anne kom också precis till maten men stannade hela natten.

Nyårsdagen blev också fin. Lugnt och skönt. Jag var ledig från kökssysslorna då mannen fixade allt. Det blev mycket fika, promenad i vårluften, kortspel och middag tillsammans innan svägerskan med familj åkte hem till Jönköping.

Jag och mannen gick vidare till finaste Paola och Mela och där inväntade vi tolvslaget för då blev det Paolas födelsedag. Under väntan drack vi drinkar och spelade spel. Klockan 1 gick vi hem, då sov 3/4 barn.

Idag är det vardag igen och jag tvättar i tvättstugan men i kväll ska vi bort igen på middag hos goaste vännerna. Det ser jag fram emot.

(men tyvärr är jag fortfarande inte frisk men nu verkar det som en riktig förkylning bryter ut, så då kanske jag nått kulmen)


1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej och tack för en fin start på det nys året!!
Jag gissar att det var han som sov till kvällen som var vaken???
Kan väl inte säga nått om det hemska kortet du lagt ut på mig när jag lagt ett på dig i röda glasögon ...
Kram!!!