fredag 24 maj 2013

fredag och det är skönt.

Det har varit en vecka i dalar och uppgångar, så som livet är. Jag sitter löst till på jobbet och det är svårt att inse. Dessutom har jag en chef som inte kan säga som det är utan går som katten kring het gröt. Jag har läge haft en intuition at det är så men när jag har frontat chefen har han förnekat. Nu är det inte så att jag blir utan jobb och det är innerligt skönt men jag kommer antagligen få byta chef, arbetsrum och arbetskamrater igen på min skola. Jag har inte fått detta besked men det känns så.

Jag har inga problem med att byta för alla kolleger är bra kolleger men jag har problem med att inte få besked av min chef. Han säger att han jobbar för mig men det känns inte så. Jag måste ju få tid att vänja mig vid tanken att inte ha mina nuvarande fina kolleger i min närhet. Jag måste få tid att avveckla det jag har och förbereda mig inför det nya. Det värsta av allt och det kommer jag aldrig förlåta min chef det är att jag inte får ha min avgångsklass nästa år. De som jag har jobbat med så hårt i ettan och tvåan. Nu utsätter han dem för en ny lärare som de ska lära känna. Det kostar energi som de behöver till sina prestationer i stället.

Det känns inte rätt att bli behandlad så här.

Annars har veckan varit lugn. Den fina sommaren blev vår och mina stora palmer och strandkastanjen håller på att dö. De har blivit smittade med något. Jag tror att det fanns i jorden som jag planterade om växterna med. Ska prata med Plantagen idag. Så tyvärr åker de väl på tippen.

Mannen har varit i huvudstaden i veckan och kommer hem idag. Ungdomarna har alla haft NP i matte i respektive kurser, så de känner sig manglade och dottern bad om att få göra omprov på vikingatidsprovet, då det gjordes dagen efter 3 sjukdagar så hon kände sig missnöjd. I går kom hon hem mycket nöjdare. Jag har äntligen fått kuvertbröden till studentfesten bakade. I helgen står det göra ost- och spenatpaj på schemat.

Om 3 veckor är det studentfest och sedan drar vi till solen. Längtar!


Inga kommentarer: