söndag 26 maj 2013

Mors dag...

 Idag är det mors dag. Jag har fått presenter av mina barn och ett fint handgjort kort av dottern. Kul med buddhafiguren till vår uteplats. En oväntad present från son och hans flickvän. Jag fick också den nya Dan Brown boken Inferno. Den ska jag läsa i sommar. Jag fick en mugg också men jag hade redan spetsat in mig på en annan modell så jag får byta den.
I går fyllde kusinen 14 år och vi var där och hade trevligt som vanligt. Sista kalaset utan att äta. Ska bli skönt att få äta igen. Jag ska gå på pulver nästa vecka också sedan är det slut.

Annars har jag stått vid spisen mest hela dagen. Nu är ost- och spenatpajerna klara till studentfesten.

I lördags förmiddag gjorde jag och mannen klart på uteplatsen med alla blommor i krukorna och mina ödlor kom upp på väggen också, Vi har ställt bort de sjuka plantorna för att se om de överlever och frisknar till men det är jag tveksam till.

Ser ni vår fina blåa kylskåp. Ska vara välfyllt till studenten. Mannen måste först få dit ett hänglås, annars är kanske maten slut före festen.

Inga kommentarer: