söndag 12 maj 2013

sol, sol och auktion

Svägerskan tycker det är dags att uppdatera på bloggen. Bäst att lyda :)

Veckan som har gått har varit fylld med sol. Äntligen har vi grönska och blommor i naturen! Underbart!

Np har tagit mycket av min tid första halvan av veckan sedan blev det ledigt i 4 dagar. Vi har mest tagit det lugnt och haft det bra.

I fredags var jag och dottern hos svägerskan i deras husvagn i Gullbranna. Där regnade det men det var kul att träffas. På kvällen var jag och mannen en stund hos våra fina vänner P och M och hälsade på D som ska bo hos dem nu.

I lördags blev jag snygg i håret, sedan var det kalas hos pappa för hans fru fyller år. Vi hade en trevlig eftermiddag/kväll som slutade nära midnatt då vi körde hem lillebror och auktionsfynd som han hade hos pappa. Då fick vi se hans nya lägenhet. Jättefin 2a i storstan.

Idag var jag och mannen en stund på auktionen och kom därifrån 9000kr fattigare men berikade med 3 fina mattor som skulle kosta 44000kr i butiken. Det var tänkt att en matta skulle till vårt vardagsrum, och en var till pojkarna men y-sonen ville inte ha sin matta så vi får se var vi placerar den. Annars får vi väl sälja den.

Nu kommer det 3 fullspäckade veckor med mycket jobb men också kul saker. På tisdag ska vi till Malmö opera och se/lyssna på Trollflöjten. Sedan ska det bakas och bakas och lagas pajer som ska fylla frysarna till studenten.

Inga kommentarer: