onsdag 12 juni 2013

skolavslutning x 2


Idag gick jag och dottern upp tidigt. Hon har skolavslutning idag och ville platta håret och jag skulle måla hennes naglar innan dess. Men vi var färdiga med allt redan 1 timme före det var dags att vara i skolan. Det var en ljuvlig sommarmorgon så vi tog en morgonpromenad och hämtade bilen som stod kvar hos flickvännen igår.

I år var skolan i kyrkan på avslutningen så att alla barn plus föräldrar som kan vara med fick plats. Det är speciellt med skolavslutningar. Sommarlovet står för dörren och alla är så lyckliga. Barnen sjöng fint och jag han nästan med hela programmet innan jag fick rusa iväg till jobbet. Men mamma och morfar S var med och följde med på tårtkalas i skolan efteråt.

Jag körde snabbt in till systemet och handlade 3 flaskor vin till en kollega som ska sluta körde hem om och hämtade tårtorna som jag hade i frysen som vi skulle ha till vår klass till avslutningsfikat.

Vi hade en trevlig stund tillsammans och önskade alla ungdomar en härlig sommar.

Jag blev uppvaktad av såå många elever som bara ville säga att jag är den bästa svensklärare man kan ha :). Jag fick också massor med kramar av nöjda elever, fina tal och massor med fina blommor. Så roligt att bli uppskattad.

Vi hade också avslutning i vår kyrka och därefter bjöds personalen på smörgåstårta.

Trevlig och festlig stämning hela dagen och det fortsatte.

Väl hemma kom barnen hem efter att ha handlat med mormor och morfar S. Fina kläder. Men de var trötta efter gårdagens fest så de lade sig i soffan och sov lite. Jag rensade och stekte 6 fläskfiléer. Sedan var det dags att ge sig av till nästa studentfest.

Y-sonen och flickvännen hann gå på två uppvaktningar innan vi gick till Veronica tillsammans. Dottern  orkade inte följa med. "Jag är för liten för att gå på fest varje dag" sa hon. Hon åt rester hemma medan vi festade studentbuffé. Vi stannade 1,5 timme för sedan skulle sonen och flickvännen på ytterligare 2 uppvaktningar. Ä-sonen stannade på 1 ställe idag.

Inga kommentarer: