tisdag 30 juli 2013

Tisdagshäng




I söndags var jag och mannen i Malmö och firade min bror som fyllde år. Jag tog ingen bild, så jag bjuder på en annan bild från Spanien. Vi satt ute vid havet och vinden fläktade i nacken, precis som i Spanien, fast det var något svalare här. Men vi har faktiskt fått riktigt fina sommardagar även i Sverige.

Mannen jobbar om dagarna. Ä-sonen jobbar om dagarna. Y-sonen och flickvännen har vänt på dygnet. Dottern är hos mormor och morfar S i torpet. Det betyder att jag är alldeles själv om dagarna. Tid till att städa, stryka, putsa, sortera......Ha pytsan!

Jag gör inte ett skit och jag njuter av det! Så det så! Tids nog kommer verkligheten ikapp en med alla måsten igen så jag passar på att bara göra ingenting. Jag har ett par dagar till på mig sedan börjar ledigheten att avta.

Jag känner mig inte helt lugn inför jobbstarten. Halva tjänsten ska jag vara på KOMVUX och även om jag vet att jag kommer fixa lektionerna så är det så mycket runt omkring, rent administrativt som är nytt för mig. Men det reder sig väl till slut.

Inga kommentarer: