söndag 15 september 2013

Från sommar till höst


Den här helgen gick snabbt som vanligt.

Fredagkvällen var lugn med fredagsmys till Fångarna på fortet. Det var visserligen fredagen den 13 men vi klarade oss bra från otur, förutom ä-sonen som spelade handlboll men en kastanj och den tog så illa på ett finger så nu har han stödtejpat fingret i helgen.

Lördagen och söndagen har varit tvättdagar, men 3 maskiner tvätt kunde hänga ute i lördags då vi fick en skön sommardag med 21 grader och sol. Hela familjen samlades kring bordet under parasollen efter hand som de vaknade och alla var så imponerade av att vi den 14 september satt ute och åt frukost i sommarvärme i sommarkläder. 

Jag, mannen och dottern åkte till Bjärred och åt mjukglass. Men på kvällen kändes det att nu är höst på väg. Jag tände utelycktorna och det blev så fint.

Idag jobbar mannen i en vallokal och ser till att väljarna och valet går rätt till. Han är borta hela dagen. Dottern tog med sig 2 kompisar till Cirkus, som vår hyresvärd bjöd på. Jag satt med projektet, planera vår garderob, som ska byggas av min bror, i vår finhall. Det tog flera timmar att leta bra inredning, jämföra priset och mäta, rita och rita om efterhand som jag fick nya idéer.

Nu är denna veckan snart slut och snart väntar en ny arbetsvecka med nya utmaningar. 

Inga kommentarer: