lördag 5 oktober 2013

från djungel till loppis


Förra helgen åkte uteblommorna på tippem medan palmer och strandkastanj kom in i vardagsrummet igen. Det ser ut som vi har en djungelhörna nu. Vi tog bort matbordet så nu har vi luft och rymd i rummet igen. Det blev en kruka med höstblommor kvar.

Veckan har rullat på med skrämmande fart igen. Hur stannar man tiden?

I torsdags började jag och mina bioväninnor gå på bio igen. Vi såg Skumtimmen. Jag kan inte bestämma mig om jag tyckte den var bra eller dålig. Den var nog inte dålig men den var inte bra heller. Men det var kul att träffa mina fina vänner. Det behövde jag. Behövde lätta mitt hjärta och få lite kärlek.

I fredags var det kanelbullens dag och vi åt upp de sista kanelbullarna som låg i frysen. 

Idag har vi (jag, mannen och dottern) stått på loppis. Arenan ordnade en loppisdag och vi har en hel hall full med loppisbord. Jag hade sorterat ut alla sagoböcker, barnspel, barnfilmer och pussel som alla mina barn vuxit ur. Fina barnböcker som jag sålde för 20kr st, ändå frågar köpare om de kan pruta. Skamligt. Vill de att jag ska skänka bort allt (vilket det nästan kändes som jag gjorde ändå)? Vi sålde inte alltför bra men vi gick 700kr plus. Det får vi väl vara nöjda med.

Vi är trötta efter en dags säljande, så resten av lördagen gick åt till att göra ingenting. Jo mannen tvättade bilen och lagade middagen också.


Inga kommentarer: