onsdag 25 december 2013

Juldagen

Natten till juldagen blev inte vad jag väntat mig. Dottern kom ner vid 1 och rusade in på toa och kräktes i handfatet. Det är inte det smartaste stället att kräkas i. Jag vill inte gå in på detaljer för då kräks jag... men halv 3 gav jag upp. Jag låste toaletten och skrev en lapp och satte på dörren att det var kräk i handfatet blandat med frätande avloppsrenande medel, så att ingen stoppade handen i det.

I förmiddags när jag vaknade (klockan 11!!!) kom jag ner till ett renskurat badrum. Åh vad lättad jag blev. Jag har världens bästa man! Dottern mådde prima.

Dagen har varit lugn. Mamma och Sven kom till oss och vi spelade kort. Lagade middag, dansk fläksstek, med potatis, rödkål och god gräddsås till. Jättegott! Alla hjälpte till att diska och plocka undan sedan spelade vi ett nytt familjespel som var årets julklappspel, bet your brain.


Det var roligt. Lite klurigt att lära sig men sedan var det engagerande och roligt. 


Mamma och Sven åkte hem till sin lånelägenhet och nu sitter vi och slappar framför en film. I morgon har vi julfrukost klockan 11 med mamma och Sven sedan åker de tillbaka till Stockholm.


Inga kommentarer: