torsdag 19 december 2013

sista dagen på jobbet i år

Jag sitter alldeles ensam i ett tyst arbetsrum på jobbet. Hela skolan är i kyrkan på avslutning men jag kunde inte för jag hade andra uppdrag att sköta. Snart ska vi äta julbord som chefen bjuder på.

Jag har städat mitt skrivbord och ska snart packa ner datorn.

Hemma måste jag skriva alla julkort. Ja jag vet att jag är sent ute men jag har verkligen inte fått tiden att räcka till. Bättre sent än aldrig, eller?

I går var jag och mannen på IKEA och handlade inredning till garderoben som brodern har snickrat upp i vår finhall. Det blev så bra! Y-sonen och dottern har spacklat, slipat och målat så nu kan mannen fixa till inredningen.

Jag tänker dock bara på att roa mig ;). Jag var på bio i går med mina biovänner och vi såg Philomena, som min kära svägerska rekommenderade. Det var en verklighetsbaserad historia. Bara därför var den redan bra innan vi sjunkit ner i biofåtöljen. Det var en tragisk berättelse men bra berättat om hur unga gravida katolska flickor som lämnats på till nunnekloster där de fick jobba gratis i 4 år och deras barn såldes.

Se den!


Inga kommentarer: